دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 02
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
بهره‌مندی از فرصت‌های آینده در صنعت بیمه، با توجه به تجربیات گذشته بیمه البرز، موفقیت‌های زمان حال این شرکت را در عرصه سودآوری، افزایش سهم بازار و توسعه برندینگ در سال‌های آتی نیز تداوم می‌بخشد.
کد خبر: ۷۰۳۱۱

تیتر 20- اگر 3000 میلیارد تومان، طی سال‌های گذشته، به نماد اختلاس وسوءاستفاده از اعتماد مشتریان بانکی تبدیل شده اما اکنون این رقم، سمبل سودآورترین شرکت بیمه‌ای در طول یک‌سال، به اعتبار مشتریان این شرکت است: بیمه البرز!


این شرکت، با کسب 3000 میلیارد تومان سود خالص و اختصاص حدود 21 درصد از کل سودآوری صنعت بیمه، جایگاه خود را به عنوان سودآورترین شرکت بیمه‌ای در سال 1402 تثبیت کرد و از رقبای نزدیک خود یعنی بیمه پاسارگاد و بیمه کوثر پیشی گرفت. درخشش بیمه البرز در حالی است که مجموع سود خالص 27 شرکت بیمه در سال گذشته، 14 هزار میلیارد تومان بوده است.

موفقیت بیمه البرز، مرهون چیدمان دقیق و درست عوامل مدیریتی، استراتژی‌های بازاریابی، نوآوری در محصولات و خدمات و بهره‌مندی هدفمند از فناوری‌های نوین است. بیمه البرز با تحلیل دقیق بازار و نیازهای مشتریان، بهبود فرایندهای داخلی، ارتقای توانمندی مالی برای پاسخ به تعهدات و کاهش هزینه‌ها، سهم بازار خود را افزایش داد و به سودآوری بالا دست یافت.


بیمه البرز با سابقه بیش از 60 سال فعالیت در زمینه خدمات بیمه‌ای، بهره‌مندی از پتانسیل 2000 نماینده فعال در سراسر کشور، به همراه تنوع و کیفیت سرویس‌ها و محصولات، از شرکت‌های معتبر و معتمد این حوزه است و بیشترین ظرفیت نگهداری ریسک در بین شرکت‌های بیمه خصوصی را داراست. 


استقبال چشمگیر از سهام بیمه البرز به عنوان اولین شرکت بیمه دولتی در بورس با واگذاری 80 درصد سهام در سال 1388 و تغییر مالکیت از دولتی به خصوصی، فتح باب مهمی برای شفافیت اقدامات و صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه‌ای است. 


شفاف‌ترین شرکت بیمه بورسی، داشتن بیشترین سرمایه در بین بیمه‌های خصوصی، کسب رتبه اول مشتری‌مداری طی چندین سال متوالی، کسب عنوان برترین بیمه کشور، حضور مستمر در فهرست 100 شرکت برتر ایران، کسب جایگاه اول کاربرد فناوری اطلاعات و برخورداری از سطح یک توانگری مالی در بین شرکت‌های بیمه، بخشی از دستاوردهای ارزنده بیمه البرز، به‌ویژه طی بیش از یک دهه اخیر محسوب می‌شود.

 
باور مدیران و کارکنان شرکت به مشتری‌مداری و اجرای پروژه‌های نوآورانه متناسب با نیاز مشتریان، موجب تداوم دستاوردها، افتخارات و موفقیت‌ها شد تا طبق گزارش‌های رسانه‌ای در تیرماه امسال، بیمه البرز، در بین تمام شرکت‌های بیمه‌ای در سال گذشته، رتبه نخست سودسازی را از آن خود کند.

 
ابتکار این شرکت در ارائه طرح‌هایی مانند شوکا، شلر، بلوط و بیمه زندگی (عمر) از یک‌سو و ارتقای توانگری مالی، رشد ارزش در بازار سرمایه و به‌کارگیری نرم‌افزارهای ارزیابی و پرداخت خسارت از سوی دیگر، در موفقیت بیمه البرز به عنوان سودآورترین شرکت بیمه‌ای سهم بسزایی داشته‌اند. این اتفاق، نشان‌دهنده تعهد بیمه البرز به ارائه خدمات باکیفیت و نوآورانه به مشتریان و جایگاه پیشرو این شرکت در صنعت بیمه ایران است.

 
چهارضلعی کلیدی سودآوری 
بر این اساس، عوامل کلیدی موفقیت بیمه البرز در شاخص سودآوری، در اضلاع چهارگانه زیر، قابل تحلیل و بررسی است:


ضلع اول: مدیریت
بی‌تردید مدیریت کارآمد و باتجربه بیمه البرز از مهم‌ترین عوامل موفقیت این شرکت در سودآوری است. تیم مدیریتی این شرکت با اتخاذ رویکرد نوآورانه و تمرکز بر چالش‌های کلیدی صنعت بیمه، سهم بازار خود را افزایش داد و به سودآوری قابل‌توجه دست یافت. در این میان، نقش موسی رضایی، مدیرعامل فعلی بیمه البرز، که از اسفندماه 1401 بر مسند ریاست این شرکت تکیه زد و از خوشنامی شرکت و نیز تجربه و تخصص مدیران و کارکنان به خوبی بهره برد، در تداوم درخشش‌ بیمه البرز در حوزه بیمه‌گری، سرمایه‌گذاری و سودآوری، غیرقابل انکار است. 


ضلع دوم: نوآوری
عامل دیگر، نوآوری در محصولات و خدمات است. بیمه البرز با ارائه محصولات و خدمات نوآورانه، متناسب با خواست مشتریان، موفق شد در بین رقبا متمایز شود. این شرکت با تمرکز بر بیمه‌های زندگی، طرح های جدیدی مانند بیمه شوکا و شلر را ارائه کرد. استقبال شهروندان از بیمه‌نامه حوادث انفرادی شلر با رویکرد «آرامش در تمام نقاط دنیا و بیمه‌نامه حوادث ترافیکی شلر با رویکرد «آسوده از حوادث ترافیکی در تمام نقاط ایران» با بینش نوآورانه، در کسب عنوان بیمه البرز به عنوان سودآورترین شرکت بیمه‌ای ایران، تاثیر بسزایی داشته است. 


طرح دیگر، بیمه‌نامه شوکا، بیمه زندگی با رویکرد «سرمایه‌گذاری به روش نوین» و حداقل پنج ساله است که بر مبنای تامین مالی حق بیمه از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک مهر صادر می‌شود. بیمه‌‌شونده با خرید آن از مزایای خرید بیمه زندگی با پرداخت حق بیمه یکجا استفاده می‌کند. تنوع این بیمه‌نامه در قالب چهار طرح با توجه به سطح درآمد و توان پرداخت اقساط، انتخاب بیمه‌گزاران را متنوع و جذب مشتریان را تسهیل می‌کند. کمپین‌های معرفی و ترویج محصولات از طریق برنامه‌های پرمخاطب رسانه‌ای اعم از پلتفرم‌های آنلاین و صداوسیما، از دلایل موفقیت بیمه البرز در بین مشتریان است. 


ضلع سوم: توانگری
یکی دیگر از شاخص‌های تعیین‌کننده موفقیت، سطح توانگری مالی بیمه البرز است. این شرکت، سال گذشته با کسب نسبت توانگری 141 درصدی، در سطح یک، یعنی عالی‌ترین سطح توانگری مالی قرار گرفت. توانگری مالی بالا، نشانه قدرت شرکت در ایفای تعهدات نسبت به بیمه‌گزاران و جلب اعتماد و آرامش‌خاطر آنهاست. این امر به مشتریان اطمینان می‌دهد در صورت بروز حادثه، بیمه البرز توانایی لازم برای پرداخت خسارت را دارد. ضمنا این شرکت، در سال‌های اخیر، با افزایش سرمایه، به تقویت توانگری مالی و افزایش ظرفیت برای پذیرش ریسک‌های بیمه‌ای بالاتر، کمک کرده است.


ضلع چهارم: فناوری 
بهبود فرایندهای داخلی به‌ویژه کاربرد فناوری اطلاعات و استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط برای پاسخگویی دقیق و سریع به مشتریان، عامل کلیدی دیگر در سودسازی موفق بیمه البرز است. این شرکت بیمه‌ای، با توجه به پیشینه‌ خود، از مجموعه‌های پیشگام صنعت بیمه در استفاده از آی‌تی است و از طریق پیاده‌سازی سیستم‌های نوین و به‌روز، با بهینه‌سازی فرایندها و ارائه خدمات آنلاین، پاسخگوی دغدغه‌های مشتریان در زمینه پرداخت خسارت و سایر درخواست‌هاست. این تحولات فناورانه، بهینه‌سازی فرایندهای صدور بیمه‌نامه، تسریع در پردازش شکایات و ادعاها و بهبود خدمات پس از فروش را شامل می‌شود.


گذشته، حال و آینده بیمه البرز
با توجه به تاثیر چهارضلعی یادشده در موفقیت بیمه البرز و کسب رتبه نخست سودآوری در بین موسسات بیمه، این شرکت موفق شده وفاداری مشتریان و مشتریان وفادار را افزایش و هزینه‌های بازاریابی و عملیاتی را کاهش دهد. همچنین با تعریف خدمات باکیفیت، اجرای طرح‌های خلاقانه بیمه‌‌ای و پاسخگویی سریع به نیازها، بیمه البرز، اعتماد و اطمینان مشتریان را جلب کرده و اعتبار برند خود را ارتقا داده است.

 
بهره‌مندی از فرصت‌های آینده در صنعت بیمه، با توجه به تجربیات گذشته بیمه البرز، موفقیت‌های زمان حال این شرکت را در عرصه سودآوری، افزایش سهم بازار و توسعه برندینگ در سال‌های آتی نیز تداوم می‌بخشد.

 

 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز